გაკვეთილის გეგმა-VIII კლასი


                                                                                     გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებელი:                        ნანა ჯიქიძე

საგანი:                                       გეოგრაფია
 საფეხური/კლასი:                   საბაზო.  VIII კლასი.
მოსწავლეთა რაოდენობა:     7 მოსწავლე.3 გოგონა,4 ვაჟი.  არცერთი სპეციალური საჭიროების მქონე
თემა:                                          კასპიის ზღვა
მიზანი:                                     მოსწავლეები შეძლებენ კავკასიის როგორც ევროპა-აზიის სატრანსპორტო გზაჯვარედინის მნიშვნელობის
                                                 განსაზღვრას.  შეისწავლიან შავი და კასპიის ზღვებს, გაიაზრებენ მათ მნიშვნელობას და გააცნობიერებენ                       
                                                 გეოეკოლოგიურ პრობლემებს.
ესგ-სთან შესაბამისობა:.     VIII.1.     მოსწავლეს შეუძლია გეოგრაფიული აციი კი კითხ
                                                             ალაჩბი ალ.
                                               VIII.4.     სწ აახასიათოს ვკსი .

                                           VIII.5.      სწსშმსლორატისგავიეუ.

წინარე ცოდნა:                             კავკასიის ფიზიკურ-გეოგრაფიული დახასიათება, შავი ზღვა
გამოყენებული რესურსები:      მსოფლიოს და კავკასიის ფიზიკური რუკა, ფლიბჩარტი, მარკერები, ფერადი ფურცლები, პროექტორი,                                                
                                                      ვიდეომასალა, სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი, გამოსაძახებელი ჩხირები.


N

აქტივობის აღწერა
მეთოდი/ მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა
სასწავლო რესურსები

დრო
თითოეული აქტივობის
ბოლოს მისაღწევი შედეგი
1.
მოსწავლეებს გავაცნობ გაკვეთილის თემას, მიზანს, შეფასების კრიტერიუმებს, კლასის ორგანიზების ფორმებს


ვერბალური


მთელი კლასი

გაკვეთილის მიზანი,
შეფასების რუბრიკები.


2 წუთი

მოსწავლეები გაეცნობიან გაკვეთილის თემას, მიზანს, შეფასების რუბრიკებს
2
  
 წინარე ცოდნის გააქტიურება.
კითხვა-პასუხი. გონებრივი იერიში,


მთელი კლასი
დაფა, ცარცი, ფურცლები


8 წთ
მოსწავლეები გამოავლენენ განვლილი მასალის ცოდნას
3
კლასს დავყოფ ორ ჯგუფად და ვთხოვ მოსწავლეებს გაიხსენონ ჯგუფებში წინა გაკვეთილზე შესწავლილი მასალა და შეავსონ წინასწარ გამზადებული ცხრილი შავი ზღვის მონაცემებზე


გონებრივი იერიში


ჯგუფური
თაბახის ფურცლები, ცარცი,
დაფა
7 წუთი
მოსწავლეები შეძლებენ საქართველოსთვის შავი ზღვის სატრანსპორტო-ტურისტული   პოტენციალის გააზრებას
4
,,შავი ზღვის სკივრი“-მოსწავლეები სკივრიდან ამოიღებენ ფერად ფურცლებს, რომლებზეც წერია  შავი ზღვის ქვეყნების სახელწოდებები და დაასახელებენ დედაქალაქებს, ისაუბრებენ ფლორისა  და ფაუნის შესახებ.


პრეზენტაცია

ინდივიდუალური
რუკა,
დაფა,
ცარცი,
სკივრი.
5 წუთი
მოსწავლეები შეძლებენ რუკაზე შავი ზღვისპირა ქვეყნების და მათი დედაქალაქების პოვნას, შავი ზღვის ფლორისა და ფაუნის უნიკალურობის დადგენას.
5
,,გამარჯობა შავო ზღვაო“- მოსწავლე გიდი შავიზღვისპირა ქვეყნებისთვის დამახასიათებელი სამეტყველო ენით მიესალმება კლასს, მოსწავლეები ამოიცნობენ რომელ ენაზეა მისალმება




ექსპერიმენტი



ინდივიდუალური
კავკასიის რუკა, შავი ზღვის აუზის ქვეყნების ფაზლი,
მოსწავლეთა მიერ დამზადებული დროშებით.
2 წუთი

მოსწავლეები შეძლებენ შავი ზღვისპირა ქვეყნების ენაზე მისალმებას და მათი დროშების ამოცნობას
6
მოსწავლეებს დავურიგებ სხვადასხვა ფერის ქაღალდებს. ვთხოვ წაიკითხონ სახელმძღვანელოში მოცემული ტექსტი. წითელი წაიკითხავს კასპიის ზღვის მდებარეობას, მწვანე-თავისებურებებს, ყვითელი-ფიზიკურ მახასიათებლებს, ცისფერი-მნიშვნელობას, თეთრი-პრობლემას, ნარინჯისფერი-ფლორას და ფაუნას, ვარდისფერი-ქვეყნებს.



მინი ჯიქსოუ (ერთად კითხვის მეთოდი)



ინდივიდუალური
სახელმძღვანელო, თაბახის და ფერადი ფურცლები, ცარცი, მარკერი,
დაფა,
10 წუთი

  მოსწავლეები შეძლებენ იმსჯელონ კასპიის ზღვის მდებარეობაზე, მის ფიზიკურ მახასიათებლებზე, მდინარეებზე, ფლორასა და ფაუნაზე, ქვეყნებზე.
7
მოსწავლეებს ჯგუფებში დავურიგებ გამზადებულ ფურცლებს, რომლებზეც ვენის დიაგრამაა დახაზული და ვთხოვ ჩამოწერონ შავი და კასპიის ზღვებს შორის მსგავსება-განსხვავება

ვენის დიაგრამა

ჯგუფური მუშაობა
სახელმძღვანელო, თაბახის ფურცლები, მარკერი, ფლიბჩარტი
3 წუთი
მოსწავლე შეძლებს მსგავსება-განსხვავების დადგენას შავ და კასპიის ზღვებს შორის
8
ვიდეოს ჩვენება შავი და კასპიის ზღვების ეკოლოგიური პრობლემის შესახებ
ვიდეო-რგოლი
მთელი კლასი
პროექტორი, ვიდეო მასალა
3 წუთი
მოსწავლეები გაიაზრებენ და გააცნობიერებენ შავი და კასპიის ზღვების გეოეკოლოგიურ პრობლემებს
9
მოსწავლეებს დავუსვამ შემაჯამებელ კითხვას რა მნიშვნელობა აქვს შავ და კასპიის ზღვებს საქართველოსთვის

განმტკიცება

მთელი კლასი

დაფა, ცარცი

 2 წუთი
მოსწავლე იმსჯელებს შავი და კასპიის ზღვების გავლენაზე საქართველოსთვის
10
საშინაო დავალება:  



1 წუთი

11
შეფასება
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი, ურთიერთშეფასება.


მთელი კლასი

2 წუთი






















                                                                               შეფასებისსქემა

კრიტერიუმები



    არადამაკმაყოფ.
    დამაკმაყოფ.
          კარგი
   ძალიან კარგი

  1-4 ქულა

      5-6 ქულა

        7-8 ქულა


       9-10 ქულა


  საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა
არ მონაწილეობს აქტივობებში ან მონაწილეობს ძალიან იშვიათად.
იშვიათად მონაწილეობს და შაქვს წვლილი მხოლოდ ზოგიერთ აქტივობაში
აქტიურად მონაწილეობს და შაქვს წვლილი აქტივობების უმრავლესობაში
აქტიურად მონაწილეობს და შაქვს წვლილი ყველა აქტივობაში.


    თანამშრომლობა
არ თანამშრომლობს ან ძალიან იშვიათად ჯგუფში მუშაობის დროს
იშვიათად თანამშრომლობს თანატოლებთან ჯგუფში მუშაობის დროს
ხშირად თანამშრომლობს თანატოლებთან ჯგუფში მუშაობის დროს
ყოველთვის და დამაჯერებლად თანამშრომლობს თანატოლებთან ჯგუფში მუშაობის დროს
მოსწავლე რუკის გამოყენებით განსაზღვრავს შავი ზღვის ქვეყნებს, გეოგრაფიულ მდებარეობას და მის მნიშვნელობას საქართველოსთვის
ვერ  განსაზღვრავს შავი ზღვის ქვეყნებს, გეოგრაფიულ მდებარეობას და მის მნიშვნელობას საქართველოსთვის
რუკის გამოყენებით განსაზღვრავს შავი ზღვის ქვეყნებს, გეოგრაფიულ მდებარეობას და მის მნიშვნელობას საქართველოსთვის
რუკის გამოყენებით კარგად განსაზღვრავს შავი ზღვის ქვეყნებს, გეოგრაფიულ მდებარეობას და მის მნიშვნელობას საქართველოსთვის
რუკის გამოყენებით ძალიან კარგად განსაზღვრავს შავი ზღვის ქვეყნებს, გეოგრაფიულ მდებარეობას და მის მნიშვნელობას საქართველოსთვის


No comments:

Post a Comment